ЗАХИСТ МАГІСТРІВ МОНУМЕНТАЛЬНОГО ЖИВОПИСУ
15 червня відбувся захист магістрів монументального живопису. За п'ятнадцять років магістерських випусків це був перший випадок, коли на суд Державній екзаменаційній комісії було представлено одразу сім презентацій. Здебільшого захисти продемонстрували блискучій художній вишкіл та теоретичний рівень володіння фахом. Порадували й китайські студенти. Вони нарешті вкусили радість творчості, відчули божественний трепет у руках і повірили у власні сили. Члени комісії дискутували не тільки про традиції, а й про виклики сучасності, про місце та форми монументального мистецтва в сучасному середовищі та контексті Contemporary Art. Розмова була конкретна та гостра. Адже й сьогодні, понад чверть століття втрати монументалістами свого щедрого державного замовника, ця вшанована століттями галузь мистецтва шукає себе в новому житті серед різноманітного сьогодення: від стріт-арту та концептуализму до незнаних для недавнього минулого понятть «лофт» та «арт-об'єкт». Приємно, що це була не відвернена, а предметна дискусія, викликана цікавими творчими ідеями та гарною професійною якістю творів. Чудово, що в битву за новий простір сучасного монументалізму був залучений широкий арсенал класичних монументальних технік: розпису, кераміки та вітража. Відзначимо цілісність проектних ідей та наукової ерудиції студентів, взаємодію слова та візуальних втілень, і взагалі, дуже вдалі «проби пера» із заглибленням до традицій та обґрунтуванням місця твору в сучасності. Було дуже переконливо, гідно, а головне - красиво!
Текст і фото - Євген Котляр