Олег КОВАЛЬ, Pro «Щастя2»
Інтерв'ю Олега КОВАЛЯ, голови секції критики і мистецтвознавства Харківської організації Національної спілки художників України, Катерини ЗУБ та Аліни СТАРНАВСЬКОЇ, учасниць проєкту, з Валерією БОРОХ, ОПП «Продюсування та арткураторство», засновницею KSADA Media Group.
Олег КОВАЛЬ
Валерія БОРОХ
Олег КОВАЛЬ: Я давно слідкую за проєктами, які розбудовує і вирішує Євген Олександрович (Євген КОТЛЯР, автор, куратор проєкту «Щастя в квадраті»), до речі, я також колишній викладач Академії, тому мені багато хто із учасників знайомий особисто, когось я виставляв, про когось писав.
Але справа у тому, що цей проєкт, що був задуманий до війни, під час карантину, як певна компенсація нестачі зовнішнього простору і форми вияву, сьогодні виявився надпотужним, тому що метафоричні смисли, які пов'язують із концептом щастя, поглиблені саме із такими креативними проєктами, які мають вихід в доповнену реальність.
………
Про те, що забули сказати саме на відкриті, про що хотілося б сказати: оскільки позначено, що цей проєкт присвячений 40-чю кафедри монументального живопису, то слід підкреслити, що в роботах є три, принаймні я бачу, підходи до монументалізму у межах станкової живописної творчості, і традицій, які розвивались з 90-их років по сьогодні; традицій і БИКОВА, і ГОНТАРІВА, і КРИЛОВА, традицій наших вітражистів, і традицій тих монументалістів, які пов'язані були з традиційною живописною технікою, втілилися в цих роботах через покоління, бо і ЮЛІЯ ЛАНДІНА («Une ètude», «Золотий дощ»), і Олег ОМЕЛЬЧЕНКО («Серпень»), і Катерина ТКАЧЕНКО («Співтворення»), і Вадим КОЛТУН («Вівтар щастя») – це інший зріз, найновітніші вихованці нашої академії, це зовсім інший підхід, який вже несе на собі, скажімо так, відгомін відсутності монументальної практики у наскрізному просторі, бо монументалізм, на жаль, як форма професійної роботи, відійшов ще на початку 90-их – середини нульових. Але між тим, такі проєкти повертають віру в те, що живопис є дещо більшим ніж просто пофарбоване полотно, і більшим ніж ремісницькі навики, живопис є потужним виявом концептуальних ідей, і в цьому плані він не поступається графіці.
Ще дуже важливий момент – це присутність вчителя і креатора, який цей проєкт влаштував, відчутно присутність вчителя за кожним із авторів, відчутно школу; недарма цей проєкт розгортається у просторі нашої академії (ХДАДМ), бо саме ця наслідуваність – це і є певне «щастя в квадраті», тому що щастя бути фахівцем, щастя бути належним до певної традиції, щастя бути дотичним до можливості мовою образотворчості, живописом висловлювати актуальні ідеї, актуальні потреби часу, і головне зберегти і донести широкому глядачу той шарм мистецький, чарунки своєї власної особистості, які втілені в кожній із присутніх робіт.
Так що мені здається, що це один з вагомих наслідків цього відкриття, цього проєкту, і дай Боже, щоб він мав величезний, і я в цьому не маю сумнівів, успіх на будь-яких виставкових платформах і проєкціях.
В.Б:
Катерина ЗУБ
Валерія БОРОХ: Представтесь, будь ласка.
Катерина ЗУБ: Мене звуть Катерина Зуб, я випустилась з Худпрому у 2006 році.
В.Б: Покажіть, будь ласка, свої роботи
К.З: У мене вийшов триптіх: «Квітень», «Колись Щастя», та «Гніздо Щастя».
В.Б: Ми з Вами разом розвішували трошки роботи, розкажіть як змінилась атмосфера експозиції у день відкриття коли є люди?
К.З: Коли є глядач – це завжди щось нове, роботи працюють саме на глядача.
В.Б: Чи важливо для вас особисто порушувати питання щастя у своїй творчості, на скільки Вам це допомогло, саме концепція цієї виставки?
К.З: Насправді я давно цією темою займаюся, коли я випускалася мій диплом був на тему щастя, він називався “Мрія про синього птаха”, тому я в цій темі себе дуже комфортно почуваю і практикую.
В.Б: Враховуючи подальшу долю цих трьох робіт виставки, де би ви хотіли, щоб вони опинилися, хто мав би їх побачити, якщо ми знаємо що вони будуть експозиціонуватися інституціях прикордонних міст?
К.З: Я б дуже хотіла, щоб вони опинилися в Криму, на моїй Батьківщині, щоб їх можна було показати саме там.
В.Б: Дякуємо, чудово, зараз я вручу вам Каталог виставки «Щастя в квадраті».
Аліна СТАРНАВСЬКА
Валерія БОРОХ: Представтесь, будь ласка
Аліна СТАРНАВСЬКА: Аліна Старнавська, випускниця ХУДПРОМУ.
В.Б: Ви у ролі миткині сьогодні?
А.С: Так.
В.Б: Чи важливо для Вас особисто порушувати питання щастя у своїй творчості, як Ви це для себе інтерпретуєте?
А.С: Я вважаю, що кожна людина порушує це питання, чи якось окреслює його для себе, свої бажання, свої прагнення, і ми зробили це, щоб таке відчути.
В.Б: Дуже Вам дякую, зараз вручаю Каталог виставки «Щастя в квадраті».